Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

کلاب ساندویچ سالاد تخم مرغ با آووکادو و گوجه تنوری

در این دوشنبه بدون گوشت، یه کلاب ساندویچ تخم مرغ با پروفایل طعم مکزیکی داریم. این دستور خیلی شبیه به این دستور محبوب سایت هست و تنها تغییرات عبارت از تعویض مایونز با آووکادو وجایگزینی فلفل تنوری با گوجه تنوری می باشند. چو نیک بنگری، این در واقع گواکامول تخم مرغ دار هست و از این لحاظ و با توجه به محبوبیت گواکامول هم که شده این ساندویچ چیز خوبی هست و با درست کردن اون متحمل نقصان بزرگی نمی شید.        
مواد لازم:

شش تا هشت عدد تخم مرغ
دویست و پنجاه گرم گوجه گیلاسی 
یک چهارم قاشق چای خوری زیره
نمک و فلفل به میزان لازم
یک عدد فلفل هالوپینیو یا (فلفل تند معمولی) ، ریز خرد شده    
یک عدد پیاز قرمز کوچک، ریز خرد شده    
دو عدد آووکادو
آب دو عدد لمیوی سبز بزرگ 
یک چهارم قاشق چای خوری پودر سیر
یک قاشق غذاخوری گشنیز تازه ریز خرد شده، یا یک قاشق چای خوری گشنیز خشک

برای تنوری کردن گوجه مثل اینجا عمل کنید. با این تفاوت که به گوجه علاوه بر نمک و فلفل و روغن، کمی  پودر زیره هم اضافه می کنیم. تخم مرغ رو هم مثل اینجا اصولی آب پز کنید. در ضمن من اینجا فقط چهار تخم مرغ دارم و پس از هوا کردن این سالاد به این نتیجه رسیدم که تخم مرغ باید بیشتر باشه و تخم مرغ دستور رو به شش تا هشت عدد ارتقا دادم.    

پیاز و فلفل رو خیلی ریز ساطوری کنید. تخم مرغ ها رو هم درشت خرد کنید. در نهایت آووکادو رو چنگال له کنید و نمک، فلفل، آب لیمو و پودر سیر رو به اون اضافه و ماحصل رو به ظرف اضافه کنید.        

گوجه رو از فر خارج کنید و صبر کنید تا سرد بشه. 
گوجه و گشنیز رو به سالاد اضافه کنید و حداقل یک ساعت در یخچال قرار بدید تا سرد بشه.          
برای تولید یه کلاب ساندویچ موفق، از نون یخ زده استفاده کنید. برای یه کلاب ساندویچ پارتی موفق علاوه بر این دو دستور از این فیلینگ  ها هم می تونید استفاده کنید: پنیر پیمیینتو، براکلی و چدار ، کوکو سبزی و چدار و قس الی الهذا. 

Comments

Nei Rang said…
: )
آووکادو فزود بر دیده ام نور
چه بهتر که مایونز شد گم و گور
هالوپینیو! بدون تو غذاهام
چه بی جانند و خالی از شر و شور
خری در سینه جفتک زن به هر دم
سری در پیش دل کوچکتر از مور
بگوید خر: "خره! گوجه هجو است
بجای گوجه فلفل نه به تنور
دلمه فلفل سرخی و زردی
توی یخچال داری از روزهای دور
اگر هوس داری گوجه کنی کوفت
برشی خام بیفزا, ده به خود سور"
سر کوچکتر از مور پیش خود گفت
خریت هم به از نیم عقل رنجور
Doozel said…
ممنون جناب نیرنگ