Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

کروک مادام یا کروک موسیو؟ مساله این است ...۱



اینجا یه ساندویچ کلاسیک فرانسوی به نام کروک موسیو(به معنی آقا؛ ر.ک. موسیو پوآرو ) داریم. کروک مادام(به معنی خانم؛ ر.ک مادام کوری) دقیقا مثل این ساندویچ هست و فقط یه نیمرو  روی اون قرار داده می شه. این ساندویچ ها در واقع ساندویچ ساده هم(نوعی گوشت پرورده و بریده شده شبیه کالباس) و پنیر هست که توسط آشپزهای کلاسیک فرانسوی در بیستروهای پاریس ارتقاء پیدا کرده و در تهیه اون تلاش و دقت بیشتری مبذول داشته شده. ساندویچ خوبی هست و مطمئن هستم مورد رضایت شما واقع می شه. البته سخت هم چیزی که پنیر و کالباس داره و در فر هم تهیه شده مورد رضایت شما واقع نشه!. در ضمن، من بعضی وقت ها همبرگر رو هم با نون تست و به این سبک درست می کنم و به شما هم توصیه می کنم که این حرکت اهورایی رو انجام بدید.
        

مواد لازم:
سس مورنی(بشامل پنیری)
کالباس یا هم یا هر ساندویچ پر کن دیگه(کوکو سبزی ورژن گیاهی)  
پنیر گرویر یا هر پنیر تند مزه از قبیل چدار یا گودا
خردل
نان تست مرغوب   
بشامل پنیر دار(سس مورنی) رو به عادت مالوف درست کنید. من از پارمزان برای داخل سس استفاده کردم.       

این ساندویچ رو می شه در فر یا با برویلر (حرارت از شعله بالایی فر) درست کرد. من به طرز جانسوزی از برویلر محروم هستم و مجبور شدم در فر معمولی این رو درست کنم.  اگر برویلر دارید، اول نون رو در تستر کاملا تست کنید تا برشته بشه، در غیر این صورت مثل من رفتار کنید و امیدوار باشید که نون در فر برشته و دندون گیر بشه. ساندویچ رو به صورتی که می بیند هوا کنید.         

من برای پانزده دقیقه به فر ۴۵۰ فارنهایت (۲۳۰ سانتیگراد) فرستادم.  در صورت علاقه به تولید کروک مادام، یک فروند نیمرو روی این ساندویچ قرار بدید و سرو کنید.        



Comments

Nei Rang said…
Merci beaucoup cher chef !
Il s'agit d'un sandwich très savoureux.
Nei Rang said…
: )
یه ساندویچ فرانسوی خوردیم, زبان فرانسوی مون از ویکتور هوگو هم بهتر شد.
Tabi said…
چرا باید نیمرو به این ترکیب بیاد آخه؟ :((((