Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

خمیر وانتان خانگی- آووکادو اگ رول

Basic skills: Wonton wrappers 
در این دوشنبه بدون گوشت، یکی از پایه ای ترین خمیرهای موجود که در آشپزی چینی زیاد به کار می ره رو تو خونه درست می کنیم. خمیر وانتان Wonton که در تهیه اگ رول (رول تخم مرغی) ، این محبوب چینی از اون ها استفاده می شه.  در ضمن یکی از پیش غذاهای محبوب چیزکیک  فکتوری به اسم آووکادو اگ رول رو هم بازسازی می کنم اینجا.  

مواد لازم:

دو پیمانه آرد همه منظوره
یک قاشق چای خوری نمک
یک دوم پیمانه آب یخ
یک عدد تخم مرغ 
نشاسته  ذرت به میزان لازم


سیستم این خمیر کلا با بقیه خمیرهایی که تا حالا داشتیم فرق می کنه و اصولا بر اساس گلوتن نیست و بلکه حول محور نشاسته می چرخه. تخم مرغ رو کاملا با آب یخ هم بزنید. نمک رو هم با آرد الک کنید.    

مخلوط آب و تخم مرغ رو کم کم به آرد اضافه کنید تا خمیری کاملا چسپناک حاصل بشه. اگر آب تموم شد و چسپناک نبود. کمی بیشتر آب اضافه کنید. پنج دقیقه ورز بدید و یک ساعت در یخچال قرار بدید تا خمیر استراحت کنه. مواد داخل اگ رول هم عبارت از آووکادو، گوجه، هالوپینییو، پیاز قرمز و لیمو ترش می باشد.    

آسون ترین روش مکعبی کردن آووکادو هم اینجوریه! با چاقو برش های عمقی موازی و متعامد روی اون هوا کنید و در آخر با قاشق اون رو خالی کنید.    

بعد از یک ساعت، یه چونه از خمیر بگیرید و روی سطح کار رو هم نشاسته ذرت بپاشید.   

خمیر رو به نازک ترین فرم ممکن پهن کنید.  

از خمیر مربع های ۱۵ در ۱۵ درست کنید و بین هر دو خمیر یه لا کاغذ روغنی پهن کنید. من برای حصول اطمینان از نازکی، یه وردنه هم روی اون رفتم. یادتون نره کلید موفقیت، نازکی این خمیر هست       

به همین روش کل خمیر رو پهن و مربعی کنید. این رو می شه همین جوری فریز و بعدها ازش استفاده کرد. برای الان اون رو باید سرد کرد و سپس استفاده کرد. خمیر رو یک ساعت در یخچال  یا پانزده دقیقه در فریزر قرار بدید. اینجوری رول کردن خیلی راحت تر می شه. این دستور حدود دوازده عدد وانتان به شما می ده.      

یکی دیگه از استفاده های خمیر وانتان، سرخ کردن اون و سرو اون با سالاد و دیپ هست. اینجا من کمی از خمیرم رو سرخ کردم. اگه خمیر درست نازک شده باشه، روی سطح سرخ شده اون حباب ظاهر می شه. مثل خمیر سمت راست. خمیر چپی ضخیم هست و به درد نخور!         

داخل خمیر رو از مایه آووکادو پر کنید و لول و سرخ کنید.        




Comments

Unknown said…
با سلام مدت هاست واسه من سواله که ای دورچین سبزیجات که تو بشقاب هست اسمش چی هست که تو سالاد هم استفاده میشه؟
Doozel said…
arugula, chicory, baby romaine
به فارسی نمی دونم چی می شن