Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

پیتزای ناگت مرغ؛ پیتزای نیویورکی مدرن


در ادامه مبحث خطیر و حساس پیتزای نیویورکی، در این مقال حرکت خود رو به سمت پیتزاهای مدرن نیویویرکی آغاز می کنیم و در طی سه پست، سه تا از جالب ترین پیتزاهای مدرنی رو که با اونها رو در رو شده ام رو بازسازی می کنیم. همون طور که عرض شد، تنوع تاپینگ ها در اینجا بی شمار هست و یکی از جالب ترین موارد، پیتزاهای ناگت مرغ هستن. این پیتزا ها در اینجا با انواع مختلف سس از قبیل بوفالو، باربیکیو، عسل و بالزامیک و تریاکی عرضه می شن و چون این پیتزا می تونه جانشین خوبی برای پیتزاهای سوسیس کالباس دار باشه، این پست رو به اون اختصاص می دم. 





مواد لازم:

ناگت آماده مرغ
سس باربیکیو
پنیر پیتزا
بلو چیز 





ناگت ها رو سرخ و سپس تکه کنید. اون ها رو به سس بارببیکیو یا هر سس دلخواه آغشته کنید. چون یکی از محبوب ترین پیتزاهای من پیتزای مرغ باربیکیو و بلوچیز هست، من اون پیتزا رو اینجا بازسازی کردم.     

در پیتزای نیویورکی مدرن، خمیر رو کمی ضخیم تر بگیرید تا توان تحمل ملات پرمایه تر رو داشته باشه.  

روند پخت هم دقیقا مثل پیتزای نیویورکی کلاسیک و پست قبلی هست. 

قرار بود این عکس بالای پست باشه ولی اون مورد خریداری شده به نظر قشنگ تر اومد! 

Comments

Nei Rang said…
با درود بیکران بر مراد مریدان

مریدی حقیر و سراپا تقصیر با شمیم "اسید فورمیک"ی پنیر بلوچیز سازگاری نداشته, و عاجزانه استدعا دارد بنده نوازی فرموده و از کان کراماتتان جایگزینی مناسب برای بلوچیز معرفی بفرمایید؛ زیرا بعید نمی باشد که ایشان خاک نامباسبی بر سر کرده و نتیجه نامطلوب حاصله منجر به نثار نق های آشکار و نهان به ساحت مقدس آن مراد شکمپروران گردد.

با سپاس بی پایان
کوچکترین در میان ارادتمندان
نون یه ره نون گاف
Doozel said…
جناب نیرنگ
اجباری به بلوچیز نیست و هر پنیر تند مزه و کم رطوبت جوابگوست . برای مثال خورده های فتا و یا حتی پنیر فرسکوی مکزیکی . اینها نبود چدار تند مزه هم بد نیست
Nazanin said…
نیرنگ جان این بلوچیز از اون چیزهایی هست که باید یکی دوبار چشمت رو ببندی و بخوری. بعد چنان بهش علاقه‌مند می‌شی که حتا در قورمه‌سبزی هم به دنبال جایگاهش می‌گردی. به نظرم باهاش از سر سازگاری درآ.
Nei Rang said…
@Nazanin

نازنین خانوم.
خدمتتون عرض کنم به طعم بلوچیز آنقدرها ارادت دارم که اکثر اوقات در یخچال داشته باشمش. ولی نسبت به بوی اسید مورچه (از زمان کودکی و هنگام بالا رفتن از درخت سیب باغچه مان که سرشار از شته و مورچه میشد) شرطی شدگی دیرینه ای دارم که باعث نفس تنگی ام میشه.