Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

اسپاگتی با راگوی کاری مدرس


اینجا  یه راگوی پاستای ترکیبی شرقی- غربی و به مدد این کاری مدرس رو داریم. درست کنید  و لذت ببرید.

 اما پس از داستان قتل فجیع ستایش دختر مظلوم شش سال افغانی، باز فرصت طلبی برای خودنمایی ملقی به میون میدون زد. این شعر پایینی از دوست ارجمند و شاعرم انگیزه ای برای نوشتن مطلب پیش رو شد.   
      
ای که دیری پیش در خود مُرده‌ای
باز دیدم که شکرها خورده‌ای
حیف باشد شهرت بیجای تو
آبروی «گل» به «یغما» برده‌ای!.

برای لحظاتی، از سابقه سرقت های ادبی، "بازسرایی" شعر اون مترجم نگون بخت، ترجمه کتاب با مترجم گوگل و جعل خبر دستگیری برای خودنمایی توسط نامبرده چشم می پوشیم. برای چند لحظه هم فرض می کنیم که محصولات ادبی ایشون رو بشه در قالب شعر طبقه بندی کرد. این عزیز دل  در "غم ستایش" این طور نوحه سرایی و گریبان دری کرد:

".....
عابر معصوم جنگلی ناامن
که غریب کشی قانونش بود
و درندگان خوفناکش
به پایان خوش هیچ قصه ای
باور نداشتند.
......."

     ای دوست عزیز دانشمند و ای شاعر پر مایه! بنده به عنوان یکی از درندگان خوفناک این جنگل ناامن لازم می دونم توضیحات زیر رو ارایه بدم.

قاتل ماجرا ۱۷ سال داره و خودش کودک محسوب می شه. اصولا در این موارد در هیچ کجای دنیا وقتی که قاتل خردسال و یا  بیمار روانی هست، مردم حساسیت زیادی نشون نمی دن و این قدر سطحی نگرانه و ناشیانه اون ماجرا رو به کل جامعه سرایت نمی دن. اصولا این جنایت در رده اون چیزی که اینجا بهش hate crime می گن قرار نمی گیره و این موارد متاسفانه در همه جای دنیا هم شایع هست و مختص به این جنگل ناامن نیست.

 خودنمایی با مرگ یه کودک معصوم شش سال حرکت جالبی نیست. از اون مسخره تر تعمیم قضیه به مسائل قومی و نژادی هست. به هر صورت ای دوست  گرامی،  توصیه می کنم بچسپی به همون ترانه سرایی و پیگیری اون مورد مشکوک دزدیده شدن گیتار شماعی زاده و عرض خود از این بیش نبری.                   

مواد لازم:
یک دوم قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز
یک  قاشق چای خوری فلفل سیاه
یک  قاشق چای خوری دانه رازیانه
یک چهارم قاشق چای خوری شنبلیله خشک
چهار عدد فلفل کشمیری  
سه چهارم پیمانه پیاز داغ (دو عدد پیاز)
دو عدد فلفل سبز تند
سه سانت ریشه زنجبیل تازه، رنده شده  
پونصد گرم گوشت چرخ کرده    
چهارصد  گرم گوجه فرنگی تازه، ریز خرد یا پوره شده  
یا یک قوطی شیر نارگیل 
دو قاشق غذاخوری سیر تنوری
یک قاشق چای خوری گرم ماسالا    
مثل پست کاری، ادویه ها رو بو بدید و آسیاب کنید. گوشت رو بدون روغن در تابه داغ تفت بدید  تا در روغن خودش طلایی بشه. سپس پیاز، زنجبیل و مخلوط ادویه رو اضافه کنید.      

وقتی سبزیجات تفت دیدن، گوجه چرخ شده و شیر نارگیل رو هم اضافه کنید.     

پس از نیم ساعت پخت با حرارت ملایم و دست آخر، سیر تنوری و گرم ماسالای بو داده رو اضافه و با پاستای آغشته به گشنیز خرد شده سرو کنید.   

بنده رحلت جانسوز ستایش رو به خوانده اش تسلیت می گم. برای مادر اون بچه ای هم که دچار اشتباه مهلکی شده آرزوی صبر دارم. تنها کاری هم که از من برمی یاد همین هست و بس!. امیدوارهم هستم که اون کودک دوم این قصه شوم تحت درمان قرار بگیره و فرصت زندگی و جبران مافات ازش دریغ نشه. . در نهایت اگر مقتول ایرانی و قاتل افغانی بود هم بنده همین رو می گفتم!.    

Comments

Nei Rang said…
مشو آزرده از کوتاه اندیش
وگرنه میخوری هر دم به جان نیش
اگر داشتند سر سوزن شعوری
میدیدند طالبانی در دل خویش
Doozel said…
This comment has been removed by the author.
Doozel said…

ممنون جناب نیرنگ
ممنون که شما هم به عنوان دومین دوست شاعر و ارجمند تایید فرمودید . این طالبان درون که در بطن پرهام ها و فی فی ها ظهور می کنن و پشت ظاهر روشنفکرانه موضع گیری می کنن رو باید جدی گرفت! از آفات دنیای جدید هست این طالبان. هر نه قمری هم یه کیبورد گیرش اومده و تبدیل به مبارزی مجازی و دلاور زیر پتو شده