Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

پیتزای مرغ یا گوشت باربیکیو


سس باربیکیو سسی با مزه دودی و شیرین هست و از سمبل های آشپزی آمریکایی. در پست های قبل، از این سس و کاربرد اون برای پیتزا به نیکی یاد شد ( اینجا یا اونجا). چون پیتزای مرغ یا گوشت باربیکیو از محبوب ترین های بنده هست و حقیر احساس می کنه که حق مطلب به نیکی ادا نشده، اینجا یک پست جدید برای این پیتزا و بر اساس مشاهدات اخیر بنده منتشر می شه. چکیده این پست رو می شه اینجور تدوین کرد: استفاده از مرغ تنوری زیاد اومده برای پیتزای فردا روز، پیتزای میت بال باربیکیو و استفاده از پیاز و فلفل ترشی شده برای طراوت بخشی به پیتزا.         

نکته اول استفاده از مرغ تنوری (تنوری ۱ ، تنوری ۲) زیاد اومده و ترکیب اون با سس باربیکیو و مارینیت کردن اون برای یک شب هست. خمیر پیتزا رو هم به مدد دستورات متعدد سایت می شه درست کرد. اینجا صلاح کار خسروان در پیتزای سیسیلی بود. 
یکی از موارد خوبی که این ور آب با اون مواجه شدم، استفاده از پیاز و فلفل ترشی شده روی پیتزا بود. بافت ترد و اسیدی ترشی، بالانس خوبی با پیتزای چرب و نرم ایجاد می کنه. لذا برای روی کار یک فروند فلفل هالوپینیو و یک راس پیاز قرمز رو بر اساس دستورات این پست ترشی کردم؛ این یکی ترشی در ضمن شیرین نیست. روی خمیر رو سس پیتزا مالیدم و سپس مایه مرغ باربیکیو روی سطح فشاندم و روی کار رو هم پنیر رندیده ای در خور نشاندم. پس از طبخ پیتزا رو با ترشی (آب گرفته) تزیین و سرو کردم.   




برای پیتزای میت بال از فرامین این پست پیروی کردم. البته ازموارد پیش رو هم عدول کردم:  سس مراکشی رو با سس معمولی پیتزا تعویض فرموده، به میت بال بالکانی در حال تفت کفچکی سس باربیکیو افزوده و تخم مرغ رو هم غلاف نمودم.           

و این بود ماحصل آخرین مشاهدات پیتزایی بنده در این پایتخت پیتزای بشری.

Comments

Nei Rang said…
This comment has been removed by the author.
Nei Rang said…
خیلی ممنون کافه چی عزیز
پیتزای بعدیم ورژن با مرغ این پست خواهد بود,
Doozel said…
خواهش می کنم ؛ قابل نبود
سونا said…
چه حيف ما ديروز پيتزا داشتيم كاش اين پست رو زودتر ديده بودم