Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

پن کیک پیاز و پنیر

Basic Skills: Pancakes 

در این دوشنبه بدون گوشت پن کیک پیاز و پنیر داریم. جنبه عمومی تر این پست عبارت از تبین نکات پخت پن کیک بهینه مربوط می شه. در صورت دستیابی به تکنولوژی صلح آمیز طبخ پن کیک، می تونید به اون واریته ها گوناگون بدید و اون را در فرم های مختلف اعم از شور یا شیرین تولید کنید. دستور مایه پنکیک  ساده و از فود نت ورک هست و بیشتر تشریح نکات پخت مد نظرهست. به خود مایه پنکیک هم می شه واریته های گوناگونی داد که فعلا در این مقال نمی گنجه! در مقال های آینده حتما پن کیک های باترمیلک، خامه، ماست یا پنیر دار رو تشریح می کنیم.  در آخر باید گفت که پن کیک ورژن آمریکایی شده کرپ هست. در طی این فرایند، کرپ ظریف و لطیف، تبدیل به پن کیک ضخیم، بزرگ و عمله خفه کن می شه. اصولا آمریکایی ها همه چی رو بزرگ دوست دارن و کرپ هم از این خصوصیت بی بهره نمونده. البته نتیجه زیاد بد نیست و لطف خاص خودش رو داره و به خصوص خصلت عمله خفه کنی اون، نامبرده رو تبدیل به یه کاندید مناسب برای یه صبحانه سنگین و پر و پیمون می کنه.    

مواد لازم:
چهار عدد پن کیک
یک عدد تخم مرغ
یک پیمانه آرد
سه چهارم پیمانه شیر
یک قاشق غذاخوری شکر   
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
یک دوم قاشق چای خوری نمک
یک قاشق غذاخوری بیکینگ پادر
چهار عدد پیاز کوچک ، ریز خرد شده
صد گرم پنیر دلخواه شما، ترجیحا گرویر و یا چدار، پارمزان و ...
سس سیر برای سرو      


پخت پن کیک نکات و ظرافت های خاص خود رو داره. در وحله اول مواد خشک رو در کاسه ای و مواد تر رو در کاسه دیگری مخلوط کنید. مطمئن باشد که تخم مرغ ها خوب هم خورده ان و سپس روغن رو به اون ها اضافه کنید.   

بزرگترین دشمن پن کیک، هم زدن بیش از حد مایه اون هست. برای حصول پن کیک ایده ال، حتما مواد تر رو روی مواد خشک بریزید. چون ماده  تر سنگین تر هست و راحت تر به ته ظرف منتقل می شه و مجبور نیستید بیش از حد مایه رو هم بزنید. ده ثانیه و نه بیشتر مایه رو هم بزنید. اگر کمی آرد گلوله شده در مایه مونده بود مهم نیست و بیشتر هم نزنید.  

دوباره تکرار می کنم که اصراری به یکدست بودن مایه نیست. مهم کم هم خوردن مایه هست.  

یک ظرف ضخیم رو برای پخت انتخاب کنید. اولین پن کیک اصولا خراب می شه. دلیل اون هم این هست که حرارت و روغن در ابتدا به صورت یکنواخت در سطح تابه پخش نمی شن. برای این که تا حدودی از این امر جلوگیری بشه می شه می توان  تابه رو با روغن داغ کرد و سپس با یه دست مال روغن داغ رو از سطح تابه تمیز کرد.  در ضمن حرارت اجاق هم باید متوسط باشه. 

برای پخت از یه ظرف با حجم مشخص  برای ریختن مایه به تابه استفاده کنید تا پن کیک های شما یکنواخت از آب در بیان. مایه رو به آرومی در مرکز تابه بریزید و تابه رو حرکات دورانی بدید تا مایه پن کیک به طور یکنواخت بر سطح تابه پهن بشه.  

روی پن کیک رو پیاز بدید.

و اون رو بگردونید. دوست داشتید کمی کره هم اضافه کنید تا پیاز طلایی بشه.

اولی در اومد!

روی اون پنیر بدید. من پنیر بز رو اصلح دونستم!

دومی رو روی اولی قرار بدید! و به همین ترتیب چند تا پن کیک و لایه های پنیر رو روی هم هوا کنید تا پشته ای از پن کیک درست بشه.  روی کار رو سس سیر بدید.  
حس من در اون لحظات ملکوتی مثل خوردن یه کیک شور بود! عالی بود! 

این هم یه مدل پن کیک پیاز با چدار. در ضمن از نظر من پن کیک ساده با کمی شکر و آبلیموی تازه در عین سادگی، از بهترین تاپینگ های پن کیک هست 

Comments

Niloofar said…
به نظر خوشمزه میاد مخصوصاً بخاطر پنیر بز، فکر کنم شما سالتی کیک رو هم دوست داشته باشین یه چیز فرانسوی هست وقتی‌ می‌رن پیک‌نیک میخورن ... امیدوارم این کامنت بالاخره ثبت شه...
Doozel said…
ثبت شده گویا ؛ حتما دوست خواهم داشت اون کیک رو. ممنون از کامنت شما
Niloofar said…
این دو تا لینک به انگلیسی‌، اما تا جایی‌ که میدونم هیچ قانونی واسه اینکه چی‌ بریزیم توش نیست .

http://www.food.com/recipe/oooh-la-la-french-savoury-ham-cheese-and-olive-cake-316045

http://www.grouprecipes.com/17000/french-olive-cake.html

inam french version ke asun o sarie :
http://www.cuisineaz.com/recettes/gateau-sale-45029.aspx
Doozel said…
ممنون! لینک فرانسوی مفید واقع شد
Maral said…
من فکر می کردم تنها کسی هستم که عاشق پنیر و پیازه!!!! خیلی ممنون از این پست عالی!
Doozel said…
پنیر و پیاز از ترکیبات کلاسیک فرانسوی هستن. نمونه بارز اون هم سوپ پیاز فرانسوی هست