Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

میستوی هندوانه


نه نه گرما در حال بیدادگری هست و لذا نیاز به نوشیدنی هایی که جگر بشر خسته و گرما زده رو جلا می دن به سختی احساس می شه. لذا اینجا یه نوع نوشیدنی خیلی خاص و بر اساس گرمازدگی های بنده در این تابستون رو عرضه می کنم. این نوشیدنی دورگه ای ما بین میلک شیک و بستنی یخی هست و ایده اون هم از این بستنی فروشی مورد علاقه اومد. در منوی این بستنی فروشی، آیتمی به نام Misto موجود هست که از ترکیب بستنی یخی (با طعم های متفاوت) و کاسترد درست می شه.

در یک روز گرم و ملال آور، ورژنی از میستوی خانگی رو با هندوانه درست کردم و نتیجه خیلی شبیه به مورد اصلی از کار در اومد. در مورد اصلی، انواع طعم بستنی یخی از قبیل لیمو، نارگیل ، سیب، انبه و ... موجود هست و لذا شما می تونید این نوشیدنی رو با انواع میوه تابستونی در آستانه گندیدگی هم درست کنید. برای این مهم، میوه در آستانه گندیدگی رو پوره و فریز کنید. در ضمن بنده اطمینان دارم که این نوشیدنی با خربزه (بالاخص مورد مشهدی) و طالبی هم جوابگو خواهد بود.    
 
مواد لازم:

چهارصد گرم هندوانه
دو عدد زرده تخم مرغ
یک پیمانه شیر پرچرب
دو قاشق غذاخوری شکر
یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل 






هندوانه رو از شب قبل ریز خرد کرده و ماحصل رو فریز کنید. این مورد رو می شه با تراشیدن پوست هندوانه هم درست کرد. 

کاسترد رو با هم زدن ملایم زرده، شیر، شکر و وانیل درست کنید. حرارت باید ملایم رو به کم و هم زدن باید مستدام باشه. این روش در ضمن برای تهیه کاسترد کلاسیک که در بریتانیا خیلی هم محبوب هست به کار برده می شه. کاسترد دسری آسون و خوشمزه هست و به خصوص با سالاد میوه بسیار جوابگوست!. وقتی که کاسترد کمی غلیظ شد به کیفیتی که پشت قاشق رو بپوشونه و رد انگشت روی اون بمونه، زیر ظرف رو خاموش کنید و ماحصل رو به یخچال جهت خنک سازی منتقل کنید.           

سپس مواد رو در مخلوط کن بریزد و پوره کنید. اگر مخلوط کن نچرخید، کمی شیر اضافه کنید.      

بافت مورد نظر اینجوری هست!. این دسر با قاشق صرف می شه چون برای نی یا سر کشیدن بی محابا کمی سنگین هست.  پس از قرار گرفتن در دمای محیط، دسر از کناره ها شروع به آب و تبدیل به میلک شدن می کنه در حالی که هنوز در مرکز، بافت فالوده وار خود رو حفظ می کنه.     

Comments

Nei Rang said…
ز بس میوه خریدم و بگندید
خریت هم به ریش بنده خندید
از این پس میوه های نیمه تازه
اگر جرات دارید باز هم بگندید
به ترکش دارم اکنون شاه تیری
بگندید باز اگر که مرد جنگید
اصلا دلم میخواد باز هم بگندید
زنم پوزخند و گویم چه مشنگید
پرید رنگ دو قربانی ز وحشت
چرا ای موز و انبه زرد رنگید؟
Nei Rang said…
احسنت به شما
حجم نسبتا زیادی از دور ریز بنده رو قابل استفاده کردین.
سپاسگزار
Doozel said…
قابل نداشت
mali said…
نوشیدنی هندوانه قبلی رو امتحان کردم و همون هندوانه قاچ شده رو ترجیح دادم. اما این یکی به نظرم چیز جالبی بشه. ممنون از شما