Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

نودل با استیک و بلوچیز؛ طرح ارتقای کیفی بسته نودل

کافه شمشیری تقدیم می کند: طرح ارتقای کیفی نودل رمن یا همون نودل های بسته ای موجود در بازارهای آریایی.

من اصولا  با نودل یا هر چیز پر حجمی که مزه و بافت یکسانی داره حال نمی کنم (مثلا موز: این میوه طولانی، نرم و یکسان در مزه از سر تا ته) و لذا ارتقای این موارد رو از رسالت های دوزلی می دونم. اینجا نودل رو با سس استیک و بلوچیز تبدیل به یه غذای قابل خوردن و لذت بردن و یا حتی قابل حال کردن می کنم. نودل رو می شه اصولا به عنوان پاستای سریع با هر سسی که دوست دارید استفاده کنید چون هواسازای این غذایی که خواهید دید ده دقیقه هم طول نکشید.     


مواد لازم:

دویست گرم فیله یا راسته گوساله (یا سینه مرغ)
یک عدد پیاز زرد متوسط، خلای درشت خرد شده  
صد گرم قارچ کنسروی 
یک چهارم پیمانه کرم فرش یا خامه ترش
صد پنجاه گرم بلوچیز
دو بسته نودل رمن
دو قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده 






استیک رو خرد کنید و پیاز کمی کره مخلوط کنید. سپس در تابه از پیش داغ و روی حرارت متوسط مایل به زیاد بدون روغن سرخ کنید. بعد از یکی دو دقیقه استیک باید پخته بشه و پیاز هم هنوز باید ترد مونده باشه. به خاطر داشته باشید گوشت استیک نباید آب بندازه در غیر این صورت شما به بهترین و گرون ترن قسمت گاو با مهارت گند زده اید.       
قارچ و کرم فرش رو هم اضافه کنید. 

  در آخر بلوچیزی که با دست به تکه های درشت خرد کرده اید رو اضافه کنید.اگر با طعم تند بلوچیز حال نمی کنید، هر پنیری که حال می کنید رو جایگزین کنید. البته پیوند گوشت قرمز  و بلوچیز رو در آسمون ها بستن.  پیوند دختر عمو و پسر عمو هم که از نظر ژنتیک معلوم شد در آسمون ها بسته نشده بوده  و تکذیب شد.
سس آلفردوی استیک و بلوچیز هوا شد. این سس رو می شه با انواع پاستا و یا سیب زمینی سرخ شده و به سبک بیف استروگانف استفاده کرد.

نودل رو در کمی آب حرارت بدید تا باز بشه. آب زیاد لازم نیست فقط تا حدی که بخار اون نودل رو نرم کنه. بسته ادویه نودل رو به سطل اشغال هدایت کنید. چون پر از مواد شیمیایی و نگه دارنده و MSG
هست. 


سس رو به نودل اضافه کنید و کمی حرارت بدید و سپس سرو کنید.  

Comments

Anonymous said…
اگه یه پست پیازولوژی برای آشنایی با تفاوت پیاز زرد و قرمز و سفید و پوست پیازی رنگ، و کروی و تخم مرغی شکل وغیره از شما صادر میشد، عالی میشد.
Doozel said…
جستاری در پیازولوژی بالینی قبلا از ناحیه از مابهترون صادر شده این هم لینک
http://www.epicurious.com/articlesguides/seasonalcooking/farmtotable/visualguideoniongarlic
Anonymous said…
So thanks!
sareh said…
کاش دانشجوهای خوابگاهی که با دیدن "نود الیت" و سوپ آماده و ... توی فروشگاه خوابگاه خشتک بر تن می درند، این مطلب را در مورد مونوسدیم گلوتامات می خواندند.
Maral said…
خیلی خیلی خوشمزه بود و سه چهار روز پشت سر هم درست می‌کردم.
میشه یه چندتا ساندویچ جدید بذارین؟

Doozel said…
باشه حتما ساندویچ جدید هم می زارم
sarviiiii said…
recipeha hame no 1 merci yek donya
Maral said…
بلوچیز می تونه کپک بزنه؟؟؟
(طبیعتاً کپکی غیر از کپک خودش)
Doozel said…
بعید می دونم. البته باید مکانیزمی هم برای خراب شدنش در نظر گرفت و شاید کپک نوع دیگری هم در کار باشه