Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

نوشیدنی هندوانه; دافع قطعی عطش تابستانی


می ریم که اولین پست از پست های تابستونی امسال رو داشته باشیم و اون هم با نوشیدنی هندوانه (این قاتل گرما در همه نواحی از جمله ساحل دریا و مناطق غیر از ساحل دریا !). این آب هندونه داستان خاص خود رو داره که بدین وسیله به سمع و نظر شما خواهد رسید. در خانواده ما یک دوماد (دومادی غیر مستقیم و به واسطه) نیویورکی با  ریشه فرانسوی  موجود می باشد. نامبرده، چون این حقیر، از تبار شکم پرستان شش دنگ و  شکموهای قهار هست و تا به این لحظه هم کمک های مستشاری شایانی در ضمینه انتقال نکات حیاتی و شناسایی اماکن شکم پرستانه این شهر  به بنده کرده.


داستان این آب هندوانه هم از این قرار بوده: در یک روز گرم تابستانی، داماد فوق الذکر پس از  دوچرخه سواری طولانی و در اثر تعرق زیاد، عطش فراوانی داشته و لذا به یه آب میوه فروشی ویتنامی پناه برده و با این آب هندوانه ملکوتی آشنا می شه. نامبرده طرز تهیه رو از ویتنامی فروشنده طلبیده  و از اون تاریخ در روزهای گرم و شرجی تابستونی اون رو هوا می کنه.      
مواد لازم:

(برای دو لیوان)
هشتصد گرم هندوانه سرد
صد و پنجاه گرم یخ
یک قاشق غذا خوری عسل

دستور دوماد فوق الذکر، عسل نداره. من برای افزودن مقادیر متنابهی آنتی-اکسیدان و تبدیل این نوشیدنی به یه معجون سلامت بخش، قاشقکی عسل زدم تنگ دستور و البته اجباری هم به این کار نیست. قارپوز  رو هسته گیری کنید و با یخ و عسل به مخلوط کن بفرستید!. اگه مخلوط کن نچرخید، کمی از هندوانه رو از اون خارج کنید و له کنید و اون رو به همراه آب حاصل به مخلوط کن برگدونید تا بچرخه.           

در یک روز شرجی، له له زنان به سمت مخلوط کن شتافتم و کلنگ این پست رو  به زمین زدم. شرجی نیویورک هم داستانی یه برای خودش!. گرمایی که من این جا کشیدم رو در فلوریدا تجربه نکردم! اون هم به دلیل سبک زندگی  متفاوت و بدون ماشین در این شهر. پناه می برم به سونا از شر  شرجی ایستگاه های مترو.        

Comments

Unknown said…
آقا آب هندونه رو که خودمون بلدیم، یه فوت و فن بذارین واسه جدا کردن تخم هندونه ها :))
Unknown said…
حالا شما همین ترکیب رو البته با طالبی و شکر اجرا کن، اونم خوب چیزیه
از اون یخ در بهشت هایی میشه که بچگی می خوردیم :))
Doozel said…
آقا آب طلبی که خودمون بلدیم!
برای جدا سازی هسته هم باید از هندوانه رو از روی خط هسته برش بدید و به راحتی اون ها رو بزدایید . راه دیگه این هست که هندونه رو به جای برش بشکنید، هندوانه معمولا از روی خط هسته ها گسسته می شه و لذا برش کوچکی به سطح اون بدید و سپس ضربه کوچکی به اون وارد کنید و یا با دست اون شکاف رو بدرید
Nei Rang said…
ته پوست هندونه رو هم با قاشق بتراشید و آبش رو بگیرید و با افزودن کمی شکر و گذاشتن در فریزر, بستنی یخی ترد و خوشمزه ای تحویل بگیرید.
فاطمه said…
با عرض سلام و ارادت
پیشنهاد میکنم نوبت بعدی برگ یا عرق نعنا رو هم به نوشیدنی فوق الذکر اضافه کنید....پشیمون نمیشید...
Doozel said…
نیرنگ خان
فکر خوبی به نظر می یاد
Doozel said…
خانم فاطمه
فکر بدی به نظر نمی یاد