Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

ته چین قرمه سبزی

 

در مکتب آشپزی ایرانی غذاهای بازیافتی از قبیل کوفته و کوکو، بریونی اصفهانی و یا حتی هلیم و آش به وفور قابل یافت و اشاره هستن. از ظرافت های آشپزی ایرانی خلق خوراک های نو از ترکیبی هوشمندانه از زیاد آمده ها و مواد غذایی تازه هست. نگارنده موارد فراوانی از کیمایگری های مادربزرگش از تبدیل آبگوشت زیاد اومده به استانبولی گرفته تا تولید کوکو از  نخود و لوبیای زیاد آمده رو در دفتر خاطراتش منقوش داره. بیایید دست به دست دهیم به مهر و ته چین قرمه سبزی رو هم وارد این مجموعه و دفاتر خاطرات کنیم. باور عامه بر این اصل استوار هست که قرمه سبزی یک شب خوابیده در یخچال ارتقا کیفیت می یابه و نگارنده هم می تونه مهر تایید بر این شایعه بزنه. چو نیک بنگری، انگار که قرمه سبزی در یخچال دم می کشه و روز بعد با بافتی ژله ای تر و غلیظ تر قابل بهره برداری بهتر می شه. پس چرا به جای مرغ داخل ته چین یک بار برای تنوع از قرمه زیاد اومده استفاده نکنیم؟ آسمون که به زمین نمی یاد و ترک عادت موجب مرض جدی نمی شه. اگر قصد تمارض دارید و اعتقاد راسخ دارید که ترکیب اهورایی آب خورش سبزی با ته دیگ برشته را جاگزینی نیست، از خوندن این پست و کلا کافه شمشیری معاف اعلام داشته می شوید. 

یک روز قبل، قرمه سبزی بر حقی هوا کنید. یک شب در یخچال قرارش بدید تا دم بکشه. تنها نکته این غذا این هست که باید آب خورش رو با حرارت بکشید تا خدای نکرده از مرکز غذا تراوش نکنه و ته دیگ رو به فنا نده. سپس به جای مرغ پخته از این معجون ملکوتی در دستورته چین مرغ مورد علاقه خود استفاده کنید.   


Comments

Nei Rang said…
:) چشم, رو چیشم
mahs said…
This comment has been removed by the author.