Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

رون مرغ پر شده با اسفناج و پنیر خامه ای


پس از خاطره خوش این رون مرغ پر شده با بادمجون، در این مقال شعری بر همون وزن و قالب خواهم سرود منتها با مایه درونی متشکل از اسفناج، پنیر خامه ای، پیاز داغ و سماق!. مرغ خوشرنگ و خوشمزه ای هست و در ضمن می تونید در صورت بوی مرغ و ماکیان ستیزی، اون رو به روش خاله چهارم مارینیت هم بکنید.  در صورت کالری ستیزی، می تونید پنیر خامه ای رو با ماست هم جایگزین کنید.  می تونید پنیر خامه ای رو با تخم مرغ و سماق رو با زرشک تاخت بزنید و کوکو- واره ای زیر پوستی تولید کنید.            
مواد لازم:

چهار عدد رون مرغ کامل (یا یک عدد مرغ متوسط چهار تکه شده)
دویست گرم اسفناج یخ زده و آب گرفته (یا اسفناج تازه )
صد گرم پنیر خامه ای
یک دوم پیمانه پیاز داغ
دو قاشق غذا خوری  سماق
یک دوم قاشق چای خوری آویشن خشک
یک دوم قاشق چای پودر سیر
نمک و فلفل به میزان لازم 

همه مواد داخل شکم رو مخلوط کنید. اسفناج تازه، رنگ و روی بهتری به غذا می ده ( عکس بالای پست) ولی اسفناج یخ زده هم قابل قبول هست (سایر عکس ها). به این مایه نمک و فلفل بایسته رو اضافه کنید.    

فر رو از پانزده دقیقه پیش از پخت روشن و روی دمای ۳۷۵ فارنهایت یا همون ۱۹۰ سانتیگراد خودمون تنظیم کنید.  مرغ رو از یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسه و مغز اون بهتر بپزه. مایه اسفناج رو به طرز ماهرانه ای زیر پوست رون جاسازی کنید. مثل پست قبلی رون پر شده با بادمجون، می تونید روی کار رو هم با سس رومال برس بزنید. پخت به مدت یک ساعت یا تا وقتی که روی کار طلایی بشه.       
  

خوب بود!

Comments

Nei Rang said…
: )
دونه های برنجت ای شف ما
شده بهتر تر از اون قدیما
تا وقتی "سن خوزه"بودی ساکن
چلوهات چون کته بود به چش ما
به "نیو جرزی" قدشون بلند شد
دارن دل میبرن چون دلبر ما
از این رعناترم البته بهتر
بشن چون چلو های پخت ماما

خدنگی از نق اندر ترکشم بود
ببخشا که شدی چون هدف ما
Mahnaz said…
مثل همیشه عالی
فاطمه said…
سلام اقای دوزل!! مدتیه به شدت پیگیر پیجتون هستم.بعد از کار و باشگاه و شاپزی و تمیزی خونه و قبل از خواب و ....خلاصه کل روز توی پیجتون میچرخم و میخونم و میخندم و یاد میگیرم...با اجازه میخوام چند تا از دستوراتتون رو درست کنم و توی پیج اینستا اموزش اشپزیم بذارم.اگه پیج اینستا دارید که ممنون میشم ادرس رو بدید که هم پیج اینستا هم سایت رو بذارم...پیج اینستای من my_cookings هست.
شما کلاسی در مورد اشپزی سپری کردید؟!
Doozel said…
جناب نیرنگ
کته چیز دیگه ایه و من از عنفوان جوانی هدف خدنگ های مردم برای سرو کته در مراسم بودن. از نظر من برنج مجلسی، برنج خوشمزه تر هست و نه برنج دراز تر .
Doozel said…
ممنون خانم مهناز
Doozel said…
خانم فاطمه اصولا ایده قبل ثبت انحصاری نیست و شما مجاز هستید از اینجا یا هر جا که دوست داشتید ایده بگیرید و در سایت خود ثبت کنید. البته مرام نوسیدگی فرمان می ده که یادی از منبع اصلی بکنید که البته اجباری هم در اون نیست
Nei Rang said…
@ Doozel

البته که حق با شماست.
ولی وقتی چشیدن طعم برنج فقط با چشم و از روی تصویر ممکن باشه, با دونه های قد کشیده تر خوشمزه تر و اشتها برانگیز تر جلوه میکنه.