Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

نان سیر دار ایتالیایی


در این دوشنبه بدون گوشت، نان سیر دار ایتالیایی داریم. در سفره ایتالیایی معمولا یه تیکه از این نون بغل پاستا و به منظور جبران فقدان یک عنصر با بافت ترد سرو می شه. تهیه نان سیر دار به نظر کار آسون و از بدیهیات می یاد. چو نیک بنگری، نکاتی برای رسوندن اون به کمال موجود هست که در این مقال موشکافانه بررسی خواهند شد.
کلید اصلی که از کشفیات خود بنده به دلیل فشار گرسنگی در یک شب تار هست، استفاده از نون یخ زده قبل از ورود به فر هست. بدین سان داخل نون نرم می مونه و اطراف اون به بهینگی برشته می شه بدون اون که محصول خشک و گلودری حاصل بشه.         

مواد لازم:

یک عدد نان ساندویچی، فریز شده
دو قاشق غذاخوری پوره سیر تنوری (یا یک قاشق غذاخوری سیر معمولی رنده شده یا یک قاشق چای خوری گرانول سیر )
یک قاشق غذاخوری جعفری، ریز خرده شده  
هفت هشت عدد دونه فلفل سیاه
سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر     





برای شروع همون طور که عرض شد، نون رو در فریزر بگذارید تا کاملا یخ زده و سفت بشه. سپس روغن زیتون، سیر و فلفل سیاه رو مخلوط کنید. نون یخ زده رو از وسط برش بزنید و از این مایه ملکوتی به سخاوت روی اون بمالید. دقت کنید که هر چه سطح آزاد نون بیشتر باشه، مقطع برشته بیشتری حاصل می شه و نون سیر دار بهتری هوا می شه.
 لذا اون سلسله از دستورهایی که از شما می خوان شکاف هایی بر سطح نون ایجاد کنید و داخل شکاف رو سیر و روغن بمالید، باب میل بنده نیستن. از اون بدتر دستورهایی هستن که طلب پیچیدن و قنداق کردن نون در فویل آلمینیومی رو می کنن. در ضمن بعضی دستورها طلب مالش کره مرکب سیر و جعفری بر روی و یا داخل برش های نون رو از شما می کنن. عرض می کنم که ایتالیایی ها معمولا از روغن زیتون استفاده می کنن و کره بیشتر باب میل فرانسوی ها هست.               

نون ها رو داخل فر داغ بفرستید. من نشون دهی آزادی عمل کمی تاپاناد زیتون روی یکی مالیدم. استفاده از انواع پنیر از قبیل پارمزان یا پنیرهای دیگه هم معمول هست.     

پس از قرار دادن نون ها در فر، بنده ورقی چند از پنیر کلبی روی یکی از نون ها گذاشتم؛ پارمزان هم عنصر مطلوبیست. بنده چناچه عرض شد، برای نهار گیاهی لذت بخش قارچ مارینیت شده و نان سیر داشتم. از اون لذت بخش تر، هوا کردن دو پست وب لاگ در یک وعده و نشاندن یک تیر به دو نشان بود.        

Comments

Nei Rang said…
باتشکر فراوون
برش نون قبل از انجماد زحمتش کمتر نیست؟
Doozel said…
نون سرد خیلی بهتر برش می خوره و در ضمن سطح کمتری در معرض فریزر قرار می گیره
Mari said…
در مورد نان يخ زده با شما موافقم . ولى من باگت رو برشهاى تقريبا دوسانتى عرضى ميزنم . اونجورى هم بد نيست . اين مدل هم بار اينده امتحان ميكنم .ممنون
Nei Rang said…
برای تنوع بخشیدن به ساندویچ های تکراری لینک زیر شاید مفید باشه:
http://food-hacks.wonderhowto.com/how-to/10-awesome-ways-beef-up-hot-dogs-0170506/