Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

ساندویچ چیکن پارمزان




اینجا ساندویچ چیکن پارمزان داریم. چیکن پارمزان عبارت است از سینه مرغ نازک شده، با روکشی از آرد و پودر سوخاری و پنیر پارمزان احاطه شده،  در روغن داغ سرخ شده و در نهایت با سس مارینرا و پنیر موتزرلا پوشیده شده. این غذا در واقع واریته ای از پارمیجانا (بادمجان ، با روکشی از آرد و پودر سوخاری و پنیر پارمزان احاطه شده و .....) غذای محبوبی از سیسیل هست. چیکن پارمزان رو می شه با پاستا هم سرو کرد ولی اینجا یه ساندویچ توپ با اون درست می کنیم . دستور از اینجا هست و من مدتی قبل اون رو رصد کرده و منتظر فرصت مقتضی برای هواسازی اون بودم.
مواد لازم:
یک عدد نان ساندویچی بلند  
سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
یک پیمانه سس  پیتزا  
یک دستور چیکن پارمزان (دستور در ادامه) 
صد و پانزده گرم پنیر موتزارلای رنده شده

چیکن پارمزان:
سه عدد سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان
یک و سه چهارم  پیمانه  باترمیلک یا دوغ غلیظ  
دو حبه سیر متوسط ، خرد شده (حدود دو قاشق چای خوری)
نمک و فلفل سیاه تازه کوبیده
پودر مغز نان یا آرد سیخاری دو پیمانه  
صد و پنجاه گرم  پنیر پارمسان رنده شده
یک و یک دوم پیمانه  آرد
دو عدد تخم مرغ بزرگ
یک دوم پیمانه روغن کانولا یا روغن نباتی معمولی

سینه مرغ رو از وسط برش افقی بزنید و با چماق بکوبید تا کاملا صاف و یکدست بشه.  

سپس به سینه نمک و فلفل بزنید و سیر و باتر میلک رو هم اضافه کنید. از شش ساعت تا یک شب مارینیت کنید. من از برگ سیر تازه به جای سیر استفاده کردم. در کاسه اول  تخم مرغ ها رو بشکنید. در کاسه دو آرد بریزید و در کاسه سه آرد سوخاری و پنیر پارمزان رو مخلوط کنید. به محتویات هر سه کاسه نمک و فلفل بزنید چون این کار، فرق آشپز آماتور و آشپز کاربلد رو نشون می ده. حتی اگر آماتورید هم این کار رو بکنید تا لااقل وانمود کنید کاربلد هستید!       

نکته مهم اینجاست: برای بهتر چسپیدن لایه پودر مغز نان به مرغ، دو قاشق غذاخوری از مایه باترمیلک مارینیت رو به محتویات کاسه سه اضافه کنید.    

برای درست کردن مرغ، ابتدا سینه رو در آرد بغلتونید. سپس اون ها رو به تخم مرغ آغشته کنید و در نهایت با لایه ضخیمی از مخلوط پودر مغز نون و پارمزان بپوشونید.  

در ظرفی روغن بریزید و روی حرارت ملایم رو به زیاد قرار بدید و صبر کنید تا کاملا داغ بشه. سپس هر طرف رو دو دقیقه سرخ کنید.  

  نون رو هم از وسط برش بزنید و به روغن آغشته کنید و در نهایت برویل کنید (حرارت فر از بالا) سپس سینه مرغ رو روی اون قرار بدید و روی اون سس و پنیر بریزید و تا وقتی که پنیر آب بشه برویل کنید.    


موشی هم بود... 

این هم یه عکس قدیمی برای نمایش کاربرد این غذا با پاستا.

Comments

Nei Rang said…
ممنون شف دوزل
عالیه !
Doozel said…
خواهش عرض می کنم
Nazanin said…
اول از همه که ممنون برای این پست عالی.
دو تا سوال:
- شف جان همیشه روی کیفیت پارمزان تاکید صدباره می کنه. من هم برای رسپیهایی که پارمزان خام خورده میشه و یا در آخرین مرحله ی پخت به غذا اضافه میشه همیشه پارمزان خوب میگیرم. ولی برای غذایی مثل این که پارمزان قراره تو روغن داغ سرخ بشه آیا فرقی می کنه کیفیت پارمزان چطور باشه یا میشه از اون مدلهای پودر شده که ارزون تر هست استفاده کرد؟ راستش آمریکا رو نمی دونم ولی در کانادا یک وج معمولی پارمزان ۱۵-۱۶ دلار میشه که آدم زورش میاد اینطوری سرخش هم بکنه.
- سوال دومم در مورد استفاده از انچویز توی مارینرا هست و اینکه آیا شما دستوری براش دارید؟
Unknown said…
چقدر خوشمزه هست ..
یعنی اینطور به نظر میرسه ... وای من واقعا اماتورم اما وانمود میکنم که نیستم و همیشه همین کارو میکنم که گفتید ( دی )
تشکر از پست های تک تون ..
Doozel said…
خانم نازنین
بعضی از رسپی ها مثل این پودر پارمزان که ارزون تر هست رو می طلبه و همون استراتژی شما درست هست و به صلاح نیست که پنیر رنده نشده رو حروم کرد برای اون ها.
فیش سس یا آنچویی به غذا یه عمق استراتژیک در اثر طعم اومامی غنی می دن و از قضا سس همین پست فیش سس داره که می شه با آنچووی عوض بشه

http://www.seriouseats.com/recipes/2014/09/the-best-slow-cooked-italian-american-tomato-sauce-red-sauce-recipe.html

Doozel said…
خانم زینب
اعتراف به آماتور بودن خود نوعی حرفه گری است. مزخرف ترین غذاهای خونگی عمرم رو از پر ادعا ترین ها خوردم
Nazanin said…
ممنون دوزل جان بابت رسپی. یک سوال پیازداغی هم دارم که زیر پست خودش می پرسم.