Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

ساندویچ پنیر و تخم مرغ با املت تخم مرغ مخملی

در این دوشنبه بدون گوشت، با رفیق قدیمی تخم مرغ یه املت نرم و مخملی درست می کنم. ایده این ساندویچ رو از ساندویچ های صبحانه که اینجا خیلی مرسوم هستن گرفتم. این ساندویچ ها معمولا با بیکن برشته یا ساسج ارایه می شن و در منوی صبحونه اکثر فست فود های گردن کلفت موجود هستن. من به شخصه عاشق نرمی اون لایه تخم مرغ این عزیزان هستم و بر اون شدم که این املت نرم و لطیف رو در آشپزخونه شمشیری عمل بیارم.

 پس از کاوش اینترنت و چند تجربه متوجه شدم که کلید نرم و مرطوب موندن املت پخت در حرارت ملایم در فر هست. داخل تابه املت حرارت زیاد می بینه و آب اون تبخیر و جرم حجمی اون افزایش می یابه. با چند بار تست به این دستور زیر رسیدم. به منظور وفاداری به آرمان های بدون گوشت، ساندویچم رو با لایه های پنیر گودای دودی و املت درست کردم. در صورت تمایل به خیانت به آرمان های بدون گوشت، می تونید ساندویچ رو با لایه های بیکن یا کالباس هم هوا کنید.

 اینجاست که  ارزش تکنیک در آشپزی نمایان می شه! این املت جز تخم مرغ و شیر و کره چیزی نداره  ولی در اثر به کاربردن تکنیک صحیح، بسیار عالی و دارای قابلیت پوززنی هست. آشپز خوب کسی هست که ماده معمولی رو به محصولی فوق العاده تبدیل کنه و سربلند از مراسم پوززنون در بیاد !                

مواد لازم:
سه عدد تخم مرغ
سه قاشق غذاخوری کره آب شده
سه قاشق غذاخوری شیر
نمک و فلفل سفید به میزان لازم


همه مواد رو مخلوط کنید و با هم زن خوب بزنید تا کف کنه. این کار باعث حباب بیشتری به مایه و نتیجتا مخملی شدن املت می شه. 

فر رو روشن و روی دمای سیصد و پنجاه فارنهایت یا همون صد و هفتاد و پنج درجه خودمون تنظیم کنید. پانزده دقیقه صبر کنید تا فر داغ بشه. املت رو در ظرف نچسپ بریزید. برای املت به ضخامت یک چهارم سانتیمتر، ده دقیقه در فر بگذارید.  

من با قوطی کنسرو سه تا دایره از املت برش زدم و بین هر دو لایه تخم مرغ، یه لایه پنیر دودی رفتم.

این رو صبح  بخورید و انرژی بگیرید و برید پی زندگی! با انرژی حاصل می تونید گاو آهن رو به دوش ببندید و مزرعه ای رو شخصا و بدون نیاز به تراختور شخم بزنید.     

Comments

نیلوفر said…
چه پفی داره این املت مخملی.مرسی دوزل خان
Anonymous said…
بد نبود گاوآهن و مزرعه هم به لیست مواد لازم اضافه میشد .
Unknown said…
سلام شبیه به پنکیک هست و البته واقعا حرفه ای هست.. ممنون همیشه از خوندن پست های شما انرژی میگیرم. ضمنا اون نون گرد هم فوقالعاده تو چشمه
Maral said…
به نظر عــالی میاد... با بیکن چه شود!!
Anonymous said…
ببخشید اگه بیجاست!.
تقدیم به علاقه مندان به پیاز شناسی:
http://food-hacks.wonderhowto.com/how-to/ultimate-onion-cheat-sheet-which-onion-goes-best-with-what-0150676/
Doozel said…
ممنون از لطف دوستان
Doozel said…
جناب نیرنگ خان
. پیاز شناسی مبحث مهمی هست و باید بیش از این جدی گرفته بشه
Doozel said…
این لینک خوبی بود به خصوص اون جمع بندی آخر هر پیاز ، باید پرینت گرفته بشه و سرلوحه امور قرار بگیره . پیاز قرمز هم باید خام مصرف بشه و این یکی منطقی تر به نظر می یاد
Anonymous said…
خوشحال شدم از اینکه لینک ارسالی با نظر مثبت شف بزرگوار جناب دوزل خان روبرو شد.
ویوا کافه شمشیری !
Unknown said…
ممنونم بابت لینک پیاز شناسی