Skip to main content

Featured Post

My cookbook: "Tehran to New York"

On the Norouz day of 2020 spring, I finally published my book. The manuscript is titled: "Tehran to New York: A culinary bridge between Persian and Western cultures" and aims at presenting a unique blend of classic and contemporary Persian recipes, as well as samples of Western-style cuisine, offered in a Persian context. It is important to build bridges between cultures, and not walls. This book aims at constructing a bridge between the Persian and Western cultures. The book may be ordered here: https://www.amazon.com/Tehran-New-York-culinary-cultures-ebook/dp/B0861H47GS/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=tehran+to+new+york&qid=1584810930&sr=8-1  

خورش انار براکلی


یادم نبود پاییزه و فصل انار! لذا تا دیر نشده اولین دستور اناری امسال رو از خودم در می کنم. یه خورش بدون ادویه با گوشت و براکلی. این خورش رو می تونید بسته به ذائقه خودتون تغییر هم بدید. اگر احساس می کنید ادویه لازم داره، به اون زردچوبه، دارچین و زعفرون اضافه کنید. اگر دوست دارید راه آسیا پیش بگیرید، به اون سویا سس و به جای بالزامیک سرکه برنج اضافه کنید. می تونید به سبک آسیایی ها در آخر کمی نشاسته ذرت در آب سرد حل شده به اون اضافه کنید و به سبک خوراک های آسیایی اون رو بدون آب و با سس چسپناک سرو کنید. هر کاری می کنید حق ندارد براکلی رو بیش از حد بپزید و از رنگ و بافت بندازید.         

مواد لازم:

نیم کیلو گوشت گوساله خورشی، مکعبی خرد شده
نمک و فلفل به میزان لازم
یک عدد پیاز متوسط، ریز خرد شده
دو حبه سیر، له شده
یک عدد فلفل تند سبز بزرگ، ریز  خرد شده
یک پیمانه آب انار
دو  قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک
یک  قاشق غذا خوری عسل
نیم کیلو براکلی خرد شده       







به گوشت نمک و فلفل بزنید و در تابه تمام سطوح اون رو طلایی کنید.  سپس گوشت رو خارج کنید و پیاز، سیر و فلفل رو اضافه کنید و تفت بدید. 

من طبق معمول این کار رو در آرام پز کردم. آب انار، سرکه و عسل رو اضافه کردم و گذاشتم شش ساعت روی درجه کم بپزه. می تونید این کار رو در همون تابه و با حرارت ملایم و در بسته هم انجام بدید. یک ساعت یا تا وقتی گوشت مغز پخت بشه کافی هست. 

پخت! 

براکلی رو در آب نمک دار بپزید و به گاه سرو به خورش اضافه کنید. سعی کنید چند تا از براکلی ها رو برای جلوه و رنگ بهتر برای روی کار نگه دارید و با خورش هم نزنید.  چند دونه انار هم برای تزیین بد نیست و قبل از آب گیری اون ها رو کنار بگذارید. 
فرزندانم؛ همینک شما رنگین کمانی از رنگ ها رو در افق شمشیری می بینید  

این هم ورژن خانم محیا ؛ با تشکر از ایشون 

Comments

Unknown said…
سلام
میشه خواهش کنم یه رسپی خوب برا eggnog بذارین ممنون میشم
Doozel said…
این نوشیدنی الکلی هست ولی در این مقال نمی گنجه
M N said…
این رو درست کردم! البته ورژن محیائیزه شده ش رو!
بدون ادویه و بدون فلفل و بدون عسل.
با دونه های انار بدست اومده از آب انارگیری و اندکی رب انآر از ایران فرستاده شده (رب انار جیره بندیه!) همونطور که گفتم انار اینجا یه میوه ی نسبتاً گرون محسوب میشه ولی من عاشقشم
فقط بروکلی هام یه کم کمرنگ شدند، شاید چون توی آبش سرکه ریختم، آره؟
M N said…
یادم رفت بگم که بسیار عالی شد! نمیشه چیزی از روی وبلاگ شما درست کنم و عاشق طعمش نشم
M N said…
عکسش رو ایمیل کردم
Doozel said…
زدم تنگ کار